28 Eylül 2008 Pazar

Yaşasın toplu taşıma!

Daha yaratıcı bir başlık ummuştum kendimden ama bu aralar biraz bayılmış haldeyim. Yine de başımdan geçen şu güzel olayı sizlerle paylaşmak istedim:

Geçtiğimiz cuma günü yine birtakım resmi meseleler peşinde koşturdum ve ne şaşırtıcıdır ki birini çözmeyi başardım. Sonra, azar azar soğuyan hava dolayısıyla bir yorganın eksikliğini hissetmeye başladığımdan, İkea'yı yeniden ziyaret etmeye karar verdim. Plaza Espanya'yan kalkan her tren (Ferrocarils de la Generalitat) İkea'ya gittiğinden, her zamanki biletimle gördüğüm ilk trene atladım. İkea'ya gitmek için indiğim duraktan çıkarken orta yaşlı sevimli bir bayan 'İkea'ya mı gidiyorsunuz? Buyrun!' deyip bana 5 euro+1 kahve değerinde bir kupon uzattı. Üzerinde 'Toplu taşımayı tercih ettiğiniz için teşekkürler' yazan bu kupon ancak 50 euro ve üzeri alışverişlerde geçerliymiş. Neyse ki benim alışverişim 52 euro tuttu. Böylece afişini ilk gördüğümde çok da umursamadığım 'Sustainable Mobility' ya da ispanyolcasıyla 'Movilidad Sostenible' haftasının ne kadar güzel bir şey olduğu keşfettim =)

Ama olayın bir de sahne arkası var: kuponu ilk aldığımda 'kahve' yazısını görünce sadece kafeteryada geçerli olduğunu sana şapşal -ve tok- ben elimde kuponumla eve dönerken yaptığım şaşkınlığın farkına varınca gerisin geri İkea'ya gittim. Müşteri Hizmetleri'ne gidip durumu anlattım. Bir yandan kendi kendime bile 'Bu kadar da bedavacı olunmaz, 5 euro alıcam diye geldiğin yola bak!' derken ve karşı tarafın da böyle düşünmesinden korkarken; bir yandan da 5 euroluk market alışverişiyle kaç gün karnımın doyacağını bildiğimden bu zahmete değer diye düşünüyordum. Neyse ki karşı taraf da 5 euronun önemli bir miktar olduğunu düşündü ve yarım saat önce alınmış fişim de elimde olduğundan kuponu alıp bana 5 euroyu verdi =)

İşte böyle.

Projenin sitesinde tarihler 16-22 Eylül. Nedense Barselona bir sonraki haftayı, 22-29 Eylül'ü seçmiş projeyi hayata geçirmek için. Tabii bundan herhangi bir şikayetim olmadı benim...

4 yorum:

erk dedi ki...

CHESHME den bir yoruma ne dersin?
Yazilarini zevkle okuyorum sayende Barcelona hakkinda daha fazla bilgi sahibi olmaya basladim... Denizler bu hafta sonu Valencia ya gittiler... Seni arayacakti olmadi sanirim...Sana basarilar diliyor opuyoruz...

deniz kabuğu dedi ki...

Ne güzel, okuyucularım artıyor =))

Ben de daha arayamadım Deniz'i. Okuldaki sorunları bir halledeyim arıycam. (Kayıtla ilgili sorunlar yaşıyorum da...)

Sevgiler

cemile dedi ki...

ya işte bir de kadınlar gününde toplu taşıma'nın bedava olmasını sevdiğimi söylediğimde "kadınlara saygıyı toplu taşımayı bedava yaparak göstermeleri ne kadar da önemsizmiş de bık bık" diyen arkadaşlarımı hatırladım şimdi.. herşeyin bedavası güzel!! Sırf bedava kahve dağıtıyorlar diye trene binmezsin, ama bedava kahve verince sevinirsin.. :)
bu arada şu kayıt maceranı da merak ettim

deniz kabuğu dedi ki...

Kim acaba bu arkadaşlar =P Bu arada kayıt maceramı da anlatacağım ama sonlanmasını bekliyorum. Bir solukta yazacağım hepsini. Ayrıca yorumların beni bu kadar mutlu ettiğine göre bir de mail atsan ne kadar sevinirim kim bilir =))